Sånn foregår leveringen

Fordelaktig.no er våres norske webshop med salg av softwareprodukter til private. Våres konsept er en smule annerledes i forhold til tradisjonelle webshops som utelukkende forhandler "fysiske" produkter ettersom alle våres Software produkter forhandles og distribueres "elektronisk".

Denne måten å distribuere et elektronisk produkt på heter "Electronic Software Download" eller forkortet til "ESD".


Men hva betyr det?

Vi har alle våres Software produkter, inntastet som lisensnøkler, i en stor database som avsender selve Software produktet i elektronisk form til digg efter du har penneført din bestilling.

Det betyder bare, at vi er i stand til å sende deg hele ditt innkjøpte Software produkt i en e-mail. Denne e-mailen inneholder alle de opplysninger du behøver for å få glede av dit Software produkt.


Leveringen av "ESD" softwareprodukter trinn for trinn

Etter du har bestilt og betalt et Software produkt skjer følgende:

  1. En ordrebekreftelse med en oversikt over din ordre blir sendt til din e-mail.
  2. En e-mail med en lisensnøkkel til det Software produkt som du har kjøpt blir avsendt til din e-mail.
  3. En e-mail med din faktura blir sendt til din e-mail.

Det er vår viktigste oppgave å gjøre kjøp og installasjon av Software produkter så enkelt som mulig for deg - har du de minste problemer eller spørsmål, så nøl ikke med å kontakte våres support - vi svarer så fort vi kan!


Er det minimumskrav til min ordre?

Nei, det er ingen produkter som krever at du bestiller flere enn et Software produkt. Vær dog oppmerksom på, at bestilling av software lisenser i meget store kvantum kan kreve en særavtale med våres salgsavdeling, så vi kan garantere en spesifikk leveringsdato.


Får jeg en bekreftelse på mitt kjøp?

Ja, som nevnt over sender vi alltid en e-mail innenfor få minutter som inneholder en bekreftelse på din bestilling.


Kan dere levere utenfor Norge?

Ja, vi kan levere til kunder over hele verden ettersom distribusjonen er "elektronisk" og via e-mail.

Vi er underlagt en geografisk begrensning som tilsier at vi ikke må forhandle våres Software produkter utenfor den Europeiske Union eller EØS (Europeisk Økonomisk Samarbeidsområde).

Det er derfor ikke mulig å bestille Software produkter fra våres shop hvis du er boende utenfor EU/EØS.

Alle bestillinger fra IP-adresser utenfor EU/EØS blir avvist. Derutover blir all betaling med kredittkort og via andre betalingsløsninger automatisk avvist hvis kredittkortet eller betalingsløsningen er registrert utenfor EU/EØS.


Skal jeg betale for frakt?

Det korte svar er nei. Vi har ingen omkostninger med avsendelse av din ordre ettersom alt blir levert "elektronisk" via e-mail.

Det eneste vi krever er at du utfyller din e-mail adresse korrekt, så vil du kort tid etter din bestilling motta all den nødvendige informasjonen omkring det bestilte Software produktet i din innboks.


Er det skjulte gebyrer?

Nei. De prisene du ser på våres Software produkter er de prisene du betaler ved din bestilling. Vi påfører hverken gebyrer på betaling via kredittkort, PayPal, faktura, bankoverførsel eller andre betalingsformer.


Hvorfor ble min betaling avvist?

I de fleste tilfeller vil dette skyldes en avvisning via den tekniske beskyttelse imot bedrageri som vi har implementert som et ekstra lag av sikkerhet i våres shop.

Alle transaksjoner blir analysert og hvis det er mistanke om "svindel" eller misbruk via betaling med stjålne kredittkort, så avvises betalingen automatisk.

Bemerk at hvis du er geografisk plassert på en IP-adresse utenfor EU/EØS, så vil din bestilling automatisk bli avvist. Hvis du mener det er snakk om en feil fra våres side, så nøl ikke med å kontakte våres support og vi vil løse saken så fort vi kan.


Skal jeg betale 25% i moms

Ifølge gjeldende europeisk lovgivning skal alle private forbrukere i den Europeiske Union betale den momssats som er gjeldende i det pålydende medlemsland hvorfra kjøpet foretas. Den momsen som du betaler på bestillinger i våres shop avregner vi med skattemyndighetene og følger lojalt Norsk lovgivning på området.

Er du privatkunde skal du derfor betale 25% på alle kjøp i våres shop.

Alle våres priser er inklusiv moms så du tydelig kan se hva produktet koster for deg som privatkunde.

Er du vervingskunde eller virksomhet med et gyldig momsnummer kan du foreta en bestilling uten moms.

Det er viktig du opplyser din virksomhets korrekte momsnummer hvis du velger å handle som virksomhet hos oss - vær oppmerksom på, at vi sjekker alle bestillinger på denne måten og forbeholder oss retten til å avvise bestillinger som indikerer misbruk eller bedrageri.


Hvem oppbevarer mine betalingsinformasjoner?

Din transaksjon er mellom deg og den sikre betalingsløsningen som du betaler med f.eks. VISA eller PayPal. Vi vil aldri lagre dine opplysninger, eller gi videre til tredjepart, og vil ikke kontakte deg, med mindre du kontakter oss med en forespørsel.

Dine kredittkortopplysninger blir ikke oppbevart eller lagret av en tredjepart.


Kan jeg be om tilbakebetaling?

Vi anbefaler kraftig at du laster ned og tester Software produktet innen du avgir din bestilling. Det er alltid mulig å laste ned en prøveversjon av våres Software produkter direkte fra produsentens hjemmeside, så du kan avgjøre om det er relevant for dine behov og oppfyller dine krav.

Hvis du er tilfreds med din prøveversjon av Software produktet kan du plassere din bestilling. "Electronic Software Downloads" kan ikke bli refundert.

Aktiverende lisensnøkler kan ikke refunderes da lisensnøkkelen nå er kundens eiendom og kan ikke videreselges eller gjenbrukes.