Verifisert av PayPal

Fordelaktig.no er verifisert av PayPal, noe som betyr at du trygt kan bruke PayPal som betalingstjeneste når du kjøper programvareprodukter på Fordelaktig.no. Hvis du ikke er erfaren innen handel på nett, eller er usikker på hva «PayPal-verifisert» betyr, vil vi her forklare både hva PayPal er, og hva det betyr for deg som kunde å kunne betale via PayPal.


Hva er PayPal?

PayPal er en e-handelstjeneste som overfører betalinger mellom kjøper og selger i alle former for e-handel på Internett – betaling for tjenester og varer, donasjoner og lignende. PayPal bruker ikke fast provisjon som bankene gjør, men tar et prosentvis gebyr per overføring. Vi belaster ikke deg som kunde noen avgifter i den forbindelse, vi avregner gebyret på PayPal-betalingen slik at du som kunde slipper det.

En PayPal-konto opprettes ved å oppgi personlige data som navn, fysisk adresse, e-postadresse og et kredittkort. PayPal hører hjemme i USA, men brukere i de største landene i verden kan finne PayPal-avdelinger på sine nasjonale språk på Internett. Det smarte med PayPal, er dessuten også at du som bruker overfører eller mottar betaling til/fra andre via e-post. Det eneste du oppgir når du betaler med PayPal-kontoen din, er en e-postadresse og et passord.

PayPal er ledende innen sikre betalinger online, og tillater kjøpere og bedrifter å sende og motta penger på nettet. PayPal har over 100 millioner registrerte kontoer i 202 land og regioner.


Hva betyr PayPal-verifisert?

Å være PayPal-verifisert betyr bl.a. for Fordelaktig.no at vi retter oss 100% etter retningslinjene og kravene som PayPal stiller til oss som bedrift og nettbutikk.

For deg som kunde, er det viktigste PayPals kjøperbeskyttelse, som betyr at du trygt kan handle via Fordelaktig.no.


PayPals kjøperbeskyttelse fungerer som beskrevet nedenfor, og er sitert direkte fra PayPals eget nettsted:

«Hvis du har kjøpt noe på nettet, som ikke kommer fram eller som er veldig forskjellig fra selgerens beskrivelse, kan vi refundere deg for hele kjøpesummen, inkludert fraktkostnaden. Kjøperbeskyttelsen dekker nettkjøp på en hvilken som helst nettside så lenge du betaler med PayPal og kjøpet oppfyller betingelsene.


Hva er dekket?

Kjøp av de fleste fysiske varer som kan sendes, og digitale og uhåndgripelige varer og tjenester, og som ikke er i strid med loven. Her er noen eksempler på varer som er veldig forskjellig fra selgerens beskrivelse: du kjøpte en bok, men fikk en dvd; du kjøpte en ny vare, men fikk noe som var brukt; du fikk billetter til en konsert med et annet band enn det du bestilte billetter til; du kjøpte tre varer, men fikk bare to; varen ble skadet under transport; det mangler viktige deler til varen (og selgeren har ikke informert om dette.); eller du har kjøpt en ekte vare, men har mottatt en kopi. Hvis selgeren har beskrevet varen som den faktisk er, er ikke kjøpet dekket av kjøperbeskyttelsen vår.


Hva er ikke dekket?

Kjøperbeskyttelsen vår gjelder ikke kjøp av eiendom, kjøretøy, spesiallagde varer, gavekort eller varer som strider imot retningslinjene våre (disse tingene er for det meste uansett ulovlige).


Hvordan fungerer det?

Du må logge på kontoen din og opprette en tvist i løpet av 180 dager etter betalingen for å starte kjøperbeskyttelseprosessen. Hvis du ikke får svar fra selgeren, eller dere ikke klarer å bli enige om en løsning, må du eskalere tvisten til et krav i løpet av 20 dager etter at du åpnet tvisten. Ved å eskalere tvisten til et krav, ber du PayPal om å ta en avgjørelse. Vi undersøker kravet og tar en endelig avgjørelse i henhold til brukeravtalen vår.


Kontosikkerhet

Du er ikke ansvarlig for en uautorisert betaling fra kontoen din hvis du melder fra om hendelsen i løpet av 60 dager. Det vil si at hvis noen stjeler kontoinformasjonen din og bruker den til å kjøpe noe, så refunderer vi deg.»

https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-safety-and-security